Mycket att göra...

Mycket attt göra nu! Det gäller
inte bara mig eller dig utan ALLA
och jag tänker särskilt på sekreterarna
på vårdcentralen. Ni kanske undrar Vadå?
Det gjorde jag, vad har deras arbetssituation
med mig att göra? Det är dem som skriver ut
remisserna som läkaren dikterar vilket betyder
att min remiss skall passera sekreterarna.
Det kan man förstå att obesitasremisser
inte ligger som prio när det finns andra
mer akuta remisser som måste
måste i väg fortare.
 
Sekreternarna ligger efter
i två-tre veckor förr att
nå "botten". Nu
skall Jag försöka
fokucera på
Julen.
Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller ringa VC och ligga på dom så den kommer iväg NU nu nu. Verkar vara det enda rätta med allt sånt, ligga på dom som en hök!

Men ang din egenremiss som blev en vanlig remiss så birde du ringa kontaktpunkten idag och fråga om inte det är din första remiss som gäller som "sökt" datum och om du skulle kunna få komma på mötet på måndag isåfall. Försök att få kontakt med kordinatorn och fråga det, alla ska ju gå igenom infomötet ändå och det finns bara något eller två tillfällen i månaden dom håller det.

Tips från chochen 😉

Svar: HejsanDet var en väldigt bra ide. Så långt hade jag inte tänkt själv!! Pratade med en sköterksa i kören i går och beklagade mig över detta och hon sa att dem skulle försöka få in extra personal som han hjälpa till att skriva ut remisser för det ser inte bra ut i "statestiken" eller vad det nu heter att remisser ligger på vänt så förhoppningsvis kommer det i väg men jag skall ringa i morgon och kolla med kordinatorn. Tack så mycket för tipset! :-)
MinMulligaSida

2013-12-11 @ 09:20:31
URL: http://mulligamulle.blogg.se
Postat av: Mamma Mia

Till tips från Chochen
Jag tror nästan jag skulle gå i taket! Jag kom fram till Sahlgrenska och fick veta att läkaren och jag skulle fylla i en blanket "bilaga till vårdbigäran till fetmabehandling" Slänger mig sedan på telefonen igen och ringer vc och får prata med en sköterska som inte heller var så van vid dessa remisser. Jag var "lugn och fin" men sa ändå vad jag tyckte. Hon skulle prata med läkaren i morgon och jag tipsade om att hon kan trycka ut en på nätet och vara "pedagogisk" och visa hur pappret ser ut för läkaren. Hon hör av sig i morgon.
Tyvärr får man inte gå på infomöte om man inte är godkänd av läkarna på obesitas. Ja ja så var det med det. Tur att jag ringde i alla fall och fick redan på att bilagan skall fyllas i.

2013-12-11 @ 17:25:38
Postat av: Mulligamulle

Ja den jäkla lappen, skickade med den i min egenremiss, det med prover lämnade jag tomt, men den verkar ju onekligen gått igenom ändå.

Och din VC, jag är mållös, har dom aldrig någonsin skrivit en remiss dit, verkar ju knasigt? Men som sagt, tur att du ringde!

Tycker det verkar knäppt det där med att man måste vara "godkänd" av läkaren innan infomötet. Alla ska ju vandra samma väg ändå...

Svar: Jag är inte förvånad, min läkare är rar och så och jag brukar få ge förslag på "behandling" när jag går till honom. Men jag har träffat andra läkare på vc som är bra så jag kan ju lista om mig. Jag kan bara skratta åt allt i hop. Jag slängde mig med orden genom att säga obesitas i stället för överviktsenheten som jag är mest van vid och jag sa det till sköterskan i telefonen att jag har precis lärt mig säga det:-)
MinMulligaSida

2013-12-11 @ 21:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0