Operationen blev inställd

Detta var en konstig dag eller är fortfarande. Jag har ju haft lite ont i halsen
i helgen trots pencilin. Men i morse var det inte sämre i alla fall.
Jag kom klockan 7.00 till avdelningen och sköterskan tog in mig och satte nål
och byte om med en gång. 7.45 ville de ha mig på operation.
När jag legat där en stund så kommer läkaren och ritar på magen och
 jag komenterade ett
samtal som jag hör om julkpappar och säger då
att jag får ju min julklapp i alla fall.
Så säger han att operationen eventuellt blir inställd
pga av sjukdom,
svårt sjuka patienter som ligger inne, trafikskadade och
brännskadade, personalbrist mm,
Samt indragningar på vårdplatser då från 20 till 14 platser.

Vad skall man säga. Klar det går före. Fick ligga i 20 minuter och vänta
på besked som tyvärr visade sig vara att
operationen blir inställd. Läkaren kom tillbaka och
pratade efter att han gått sin rond och jag var
besviken han oxå för han var inställd på att operera.

Nu när jag kommer hem och tittar i halsen så ser jag att
jag fått vita prickar som
inte fanns där i morse. Så tur i oturen kan man väll säga oxå.
Fick sista tiden på vårdcentralen i dag.
Jag slängde mig på telefonen när jag upptäckte att
halsen blivit sämre.
Jag åt sista pencilin tabletten i lördags.
Antagligen bet den inte eller så fick jag
nya baciller.

Den  här dagen blev inte vad jag tänkt att den skulle bli.
Tänk om det är halsfluss!
 Hjälp vad struligt!!


Kommentarer
Postat av: Nett

Tur i oturen.. men jag kan tänka mig besvikelsen där innan du fick beskedet. Men du skall se att det snart blir din tur. Njut nu av julen och se till att bli frisk. Själv mår jag bättre och bättre.. Kram

2010-12-20 @ 13:12:34
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Postat av: Lena

Håller med ovanstående. Tur i oturen, men jag kan förstå att det känns lite besviket. Har du fått någon ny tid än?



Kram

2010-12-20 @ 15:23:48
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Nej, vad SNOPET !!! Konstigt ändå att de förberedde operationen så långt innan du fick veta att det inte blev av...

men, som sagt, tur i oturen då med din hals. Hoppas du blir fri ifrån"halsontet" och får en ny operationstid SNABBT!

Lycka till!

2010-12-20 @ 16:06:31
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0