Tungt är det

Inte lätt att vara duktig när det är svårt.
Men det får gå.
Sur över att jag inte hann i mål innan
min födelsedag. Det kan jag inte riktigt
smälta.
Jag har två dagar på mig att gå ner
2 kg, det kommer ju inte att gå om jag inte
ligger still i sängen i två dagar och endast
dricker vatten. Tror nog inte att det skulle
ge något vidare resultat!
Hur skall jag klara påsken och dess
frestelser?
Skall jag tillåta mig att äta
 eller skall jag låta bli?
Snävt att hinna med att promenera
de närmaste dagarna för jag
hinner inte med pga av möten
och körsång.
Vis av erfarenhet så vet jag
ju att det lossnar om jag
rör mig tillräckligt och då kan jag ju
äta till påsk och så lossnar kilorna
ändå?
Ja, ja jag får fundera ett par
dagar till.
Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0