Ett liv i för stora byxor

Det låter det, ett liv i för stora byxor.
Det får bli ett rens till i garderoben av
för stora kläder. Jag har inte vågat tro att
det skulle komma den dagen när jag ser
att nu har byxorna blivit för stora.

Tror inte ens att det är någonide att spara
dem till att ha dem när jag är ny op
för det kommer inte att sitta snyggt
även med gördel och svullen mage.

Jag harbörjat förlika mig med tanken
på att op blir efter sommaren.
Jag änskade så hett att det skulle bli innan
semestern men så kommer det nog inte
att bli enligt operations kordinatorn som
jag pratade med i veckan.
I stället får jag sikta in mig på att
jag får njuta husvagnsliv för första gången
i mitt liv, förutom en gång för 16 år
sedan när vi hyrde vagn.
Nu har vi köpt en gammal
vagn från 1977 som vi håller på
att förbereda inför semestern.
Roligt och fyllda av förväntningar
inför sommarens semester.
Sov gott alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0