Hur kommer det att bli?

Det är frågan. Hur kommer jag att se ut efter operationen? Kommer jag att bli nöjd?
Kommer läkare att sy ihop magmusklerna? Behövs det eller räcker det med
min "naturliga"midja? Jag har ju inte delade magmuskler, i alla fall inte
nedanför naveln.  Huvudsaken är att flubbet på magen försvinner.
En smalare midja kanske innebär att det blir svårt att få byxor att sitta
i midjan i och med att höfterna som är bredare än midjan?
Det spelar ingen roll bara att det blir bra i det stora hela.

Helst av allt vill jag ringa och fråga redan nu när operationen blir.
MEN jag skall hålla mig till tåls och inte ringa, ialla fall inte
innan det har gått tre veckor..... tror jag.

Nu börjar det lugna ner sig på arbetet och överlämningsamtalen
till skolan skall påbörjas denna veckan sedan är jag "fri" att opas.
Det skulle bli perfekt att opas om ca tre veckor för
då hinner jag pigga på mig innan semestern börjar.

Jag har skrivit en lista på vad jag skall ta med mig till
sjukhuset och kollat så att jag har allt hemma som jag
behöver ta med mig. Om jag får en "kortvarsel" tid så
får någon här hemma packa väska om det skulle behövas.
I denna "mobil täta " familj finns det alltid någon som kan ta
emot ett packningslista.

Tänk då hur det är för någon som väntar på en organ donation.
De måste leva på "hoppet" varje dag och vara beredda i fall
ett passande organ dyker upp.

Vilken lycka att  inte vara i den situationen.

Nu skall jag laga jeans som behöver en lapp eller
två för att kunna känga med ett tag till innan skjortsen
tar över.
Kramis


Kommentarer
Postat av: Nett

Det kommer att gå bra skall du se :) Så bra att man i allafall kan få den genom landstinget, för det kostar på att operera sig privat även om det är värt det i slutändan. Kram

2010-05-25 @ 09:59:41
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0