Jag var på vinden i dag

I dag gick jag upp på vinden med två byxor som var för stora.
Tog ner en klänning som jag hade för ca 12 år sedan och jag tror den
 satt lösare nu än då.  I livet är det sytt med tunn gummitråd som nu
har vitrat sönder.
Det påverkar inte funktionen nämvärt. Det är tunnna axelband.
Det fladdrar något under armarna så där kan jag sy in ett par stygn
 eller två om någon hjälper mig att se hur mycket som behövs.
Provade med en vit bolero som var fin till.
Det kanske kan vara en skolavslutningsklänning denna sommaren.

Provade en vit rysch pysch topp som säkert är
20 år gammal i fin bomull. Har provat den en gång
tidigare och nu provade jag den tillsammans med en
vit volang kjol med rysch och pysch. Klockrent.
Det ger verkligen möda för allt slit som jag haft
med viktminskningen. Det kanske blir midsommar stassen.
Jag behöver inte köpa en "trasa" innan hösten.
Då behöver jag nog jeans och byxor efter operationen.
Mina älsklingsjeans är för stora så nu provade
jag ett par jeans med korta ben och det får
vara sommar jeansen det.

Tackar min väninna som gett mig hennes för stora
kläder som jag nu har kommit i och krymt ur.
Gillar återanvändning!
Hoppas ni får en skön vecka.


Kommentarer
Postat av: Nett

Det är trevligt med återanvändning. Och det du hittade på vinden, ja det är säkert de som är på modet just nu, som det var för 20 år sedan. Kram

2010-06-02 @ 07:34:36
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Mamma Mia

Jag får väll mannekänga någon dag och visa upp klänningen på bloggen.

2010-06-02 @ 16:17:10
Postat av: Nett

Ja hon är så fin, stolt mamma! Hoppas att du har det extra gott nu med det fina vädret, själv spenderar jag mest tiden ute på balkongen och bara njuter. Kram

2010-06-05 @ 16:38:00
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0