Nu har jag fått en tid till plastikkirurgen

Det är ett så kallat återbesök nu när jag nått min
"målvikt". Jag ringde i dag för att kolla läget och
för att få ett hum om när jag skulle kunna få en
tid. Sköterskan tittade i almenackan och jag fick
en tid till den 21 maj. Det är en fredag då jag ändå
har begärt semester eftersom  vi skall sjunga
på musicalen.
Jag antar att det är denna dag som jag skall stå
i helfigur och bli fotad:-)
Jag kommer också få information om det
projekt som pågår på Sahlgrenska angående
bukplasktik operationer. Vet ännu inte så
mycket om det men det går ut på att ta reda
på hur patienerna mår efter bukplastik och
om man mår bättre och mer tillfreds med sin
situation.
Naturligtvis längtar jag till detta besöket
och vill så fort som möjligt få en operationstid.
Det känns så spännande!
Nu är det "hårda bandage" och inga utsvävningar
i matväg. Promenader på vardagkvällar och lite mer
promenader på helgerna, allt för att hålla i gång
förbränningen.

Jag har till och med börjat att spåna på vad jag
skall ha med mig till sjukhuset i klädväg.
Något bekvämt och lätt att ta på sig när jag
åker hem.

Nu kan jag bara hoppas på att operationsdagen
blir kort efter besöket. Jag glömde av att
fråga det när jag ringde men det är inte viktigt
egentligen.
Jag har fullt upp i majmånad så tiden
kommer att gå fort hoppas jag.

Kramis från en glad Mia


Kommentarer
Postat av: emsut.



Oj! Vad spännande.

Hoppas operationen blir snart! :)

2010-05-06 @ 06:41:08
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Lena

Trodde först att det var operationstiden du fått :( Hoppas den kommer snart. Kram

2010-05-06 @ 06:46:01
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Nett

Vad härligt att du har fått tid, för mig tog det exact tre månader från första besöket till operationen. Hoppas att du får en tid snart därefter. Kram

2010-05-09 @ 15:10:09
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Mamma Mia

Jag hoppas ju att det går fortare än 3 månader eftersom det inte är mitt första besök utan mer än "bekräftelse" på att jag nu nått målvikt. Jag har ju inte frågat när op blir men jag hoppas innan sommaren, annars är det bara att gilla läget och ha is i magen och vänta till hösten.

Kramis från Mamma Mia

2010-05-10 @ 21:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0