Då var inskrivningen klar

Tre timmar var jag på sjukhuset i dag för inskrivning
ändå träffade jag inte sjukgymnasten
eftersom hon var sjuk.
Därför blev det inget mätt på hänget. Eftersom jag är med i studien
så skall det mätas hudöverhäng mm.
Ultraljudsundersökningen gick ju bra den med och mellanrummet mellan
magmusklerna mättes till ca1.2 cm.
Både över naveln och under.
Frågan är om läkaren syr i hop det för hon sa att
det är ett normalt avstsånd mellan
musklerna när man fött barn.

Jag vet inte vad jag hoppas på egentligen.
Om hon syr i hop magmusklerna så blir midjan mer framträdande
och fråga när om det spelar någon roll i mitt fall.
Mina höfter är ju rätt "kurviga" och rumpan platt som det
brukar bli när rumpor åker "ner en våning"
Det kanske ser konstigt ut med smal midja och
bred rumpa.
Det kanske blir svårt att hitta byxor som sitter bra då?
Som det har varit förut så fladdrar byxorna i svanken
och det är ju lite onödigt!

Det blir nog bra vilket fall som helst.
Nu vill jag bli av med, i alla fall tre kg till
innan operation.
Vet inte hur det kommer att gå men jag hoppas det.
På tordag är det vägdag igen på vv och jag har
lättat lite sedan förra veckan men det beror ju
även på att jag har varit sjuk och pulvrat.
Men kanske är jag på rätt väg nu ändå.
Jag håller tummarna att mitt sötsug känns som
" bortblåst " och hoppas att det håller sig.

Annars är jag ju galen i hallselnötter med choklad på
och torkade jordgubbar med yourghurt på.

Köpte förresten en gördel med karborreknäppning
på Rehabshopen. Jag har ju gördel med hyskor
men den är ju inte justerbar på samma sett
som en med karborreband.
Då sätter de på den med en gång på sjukhuset
efter operationen. Sjukhuset står ju inte för gördlar när
man opas inom landstinget. Så då fåt man
en elastisk "tup" på sig efter op.

Det var lite rörigt i dag på motagningen men det
berodde på att det var folk som var sjuka
och att det var ny personal som skulle sättas
in i arbetet. Men jag kände mig ändå välmottagen men
jag kom på några frågor som jag
får ringa om i morgon. Vi som är med i studien
har en egen sköterska att ringa och fråga.
Operationstid får jag hemskickad.
Gissar att det blir om ca 3-6 veckor.
Mannen trodde att det blir till jul.
Vi får se vem som får rätt.

Dagens goda gärning gjorde jag oxå på väg till
spårvagnen när jag skulle hem.Då mötte jag en gammal
man som blödde från armen.
Jag frågade om han var skadad, men det visade sig att han
hade varit och tagit prover och det läckte från armen.

Jag hade varit och fikat och lagt ner de överblivna servetterna i väskan
och de räckte jag till mannen. det hade nu slutat och blöda
men jag frågade om jag kunde hjälpa honom på något sett.
Jag tyckte att han skulle gå tillbaka till där han kom i från
men han hade så ont i sina ben så han ville nog
inte gå i onödan.
Han berättade att han var 95 år och varit änkling i 10 år
men jag kan laga min mat själv :-)
Han var så tacksam för att jag stannade och hjälpte honom
så han klappade mig på kinden,så som gamla människor
brukar göra och sa -Tack så mycket lille vän!

Han var en rar lite herre!


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag har alltid tyckt det varit så mysko att de har inskrivning så långt innan op! Och framförallt nu, när du inte ens fått op-datum... Hoppas det kommer snart i alla fall. Kram

2010-09-07 @ 05:40:23
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Marina

Hejsan.

Har du fått någon op-tid?

Jag har pratat med kirurgen som opade mig och hon sa att jag kommer få återbesökstid ett år efter open och att inga ev. korrigeringar görs innan det gått ett år då det tar sån tid att läka.

Så nu räknar jag ner till februari. ler

Kramiz

2010-09-10 @ 14:10:17
URL: http://marinasviktresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0