I dag känns det annorlunda

Det börjar sjunka in att det snart är dax för mig att opereras.
Helgen kommer att gå åt till att vila och återhämta mig från
förkylningen. Det känns ändå som det håller på att bli bättre.
Det blir inga promenader i alla fall för det vill jag inte belasta
kroppen med. Tänk om jag får en operaton inom en vecka
 då gäller det att inte utsätta sig för mer "slitage"
utan i stället samla krafter.
För att få lite fart på viktminskningen så tar jag och
pulvrar i helgen så att jag åtminstone får en lägre vikt på vågen.
Det kulle kännas bra rent psykiskt.

I går närjag vägde mig var det pluss minus noll på vågen
och konsulenten vill att jag skulle öka på till med två pp om dagen
till 31 pp i och med att jag promenerar så mycket så blir det nog för lite energi.
Om det inte blir operation denna veckan så kommer jag fortsätta äta
viktväktarmat och öka på fiberrikmat enligt hennes råd.
Hoppas ni får en trevlig helg.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh, vad spännande!

Jag gläds med dig samtidigt som jag blir avundsjuk. Det verkar vara bättre ordning på ditt landsting än i mitt. Jag får inte svar på mina frågor ordentligt när jag ringer o frågar väntelistan.

Men bara jag gått ner mina kilon ska jag hänvisa till vårdgarantin. Hoppas det blir fart på dom då.

Jag är så trött på "bihanget" på magen så jag nästan kräks... Ja, du vet säkert hur det känns...

2010-09-03 @ 20:19:28
URL: http://tjockblirsmal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0