I dag kom det efterlängtade samtalet från Sahlgrenska

Just i dag av alla dagar fick jag samtalet från Plastikkirurgen om en tid för
inskrivning på avd 36. Jag blev alldeles snurrig i huvudet och kunde inte ricktigt
ta in vad som sas.
Precis innan hade jag avslutat ett samtal med en kollega som bekräftade
att hon hade den mest hemskaste sjukdommen som vi hoppades att det inte skulle
vara. Livet kan vara hemskt i bland men vi tror att den skall  eller vi förutsätter att
den skall övervinnas. Styrkan och viljan är stark!!!!

Men i alla fall så hoppades sköterskan att de hade en
 en operationstid som hon kan förmedla på måndag.
Det skall göras ett ultraljud för att se om
jag har delade magmuskler eller inte. Spännande att
jag är "där" nu och operationen närmare sig.
Jag har en förkylning som pyr i kroppen och jag
hoppas att jag kan vårda bort den i helgen.
Jobbar man i barnomsorgen så kommer förkylningarna som
ett brev på posten efter några veckor efter sommaren.
Nu skall jag ta en dusch och gå i säng tidigt för att
mota bort förkylnigen.
Vi hörs.


Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis! Hoppas det blir snart! Skall bli spännande att följa dig på en resa jag hoppas att jag också kan göra om ett par år! Kram

2010-09-03 @ 06:19:58
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Nett

Men åh så kul.. Intressant detta, och ultraljud, vilken utmärkt undersökning för att se magmusklerna, själv var jag inte på det. Kram

2010-09-03 @ 07:47:02
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0