Nu skall jag berätta

När jag kom hem i dag så tog sonen posten ur lådan och jag såg ett stort
kuvert med Västragötalandsregionens logga.
Tidigare i veckan fick vi ett brev med samma logga men det var en
kallese till tandläkaren till min man.
Detta brevet,stort som ett A4 var adresserat till mig. Jag slet ut kuveret
och det var en kallelse till plastikkirurgmottagningen för bedömning för
Bröstförminskning. Det var minsann snabba bud att få ett svar samma vecka som
remissen kom in.
Den 9 maj har jag fått tid till bedömning. Hur kan jag få en tid så snart?
Annat var det när jag väntade på bedömning för bukis.

I kuveret så låg det hälsodeklerationer och skattnings formulär till en studie där
manbland annat vill se pre användning av antibiotika innan op påverkar eller förebyggar
infektioner i såret efter op.

Det står "Rökstoppet gäller fr om bedömningen på mottatgningen med absolut 6 veckor före och efter operation(detta kommer kontrolleras)

Den snabbaste handläggningen kan således komma till stånd om patientet redan har fått hjälp med rökavvänjning innan de kommer för bedömning"

Jag tolkar det som om det inte är speciellt lång kö till operation.
Det kanske är så att jag inte får op men hoppas kan jag ju. Det står oxå att materialet skickat
ut till alla patieneter som skickar in remiss.

Frågorna är av den karaktär att de skall beskirva min "sinnestämning" kring min upplevese
kring brösten. Denna studien är av samma karaktär som den jag är med i med bukplastiken.
Patienterna skall följas upp under 5 år för att dem skall få veta hur man mår efter en op.

Nu gäller det verkligen att fingrarna borta från godisskålen om jag skall kunna fixa till siffrorna på vågen.  Tänk om jag bllir opad innan sommaren i fall om jag blir godkänd???
Nu får ni hålla tummar och tår för mig.

Jag återkommer med reflektioner när jag "sansat" mig.
Kramis

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men grattis - det var snabba bud !!!

Jag har en dotter som vill göra en bröstförminskning, men jag vet inte hur gammal man måste vara för att göra den. Hon är ju nu 16 och besväras rätt mycket av bysten. Jag ska börja forska i det där så får vi se...



Men det är ju bra att du nu har ett litet "krav" på dig för då blir det ju lättare att låta bli godiset. :)



kram kram

2011-04-09 @ 10:59:37
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Lena

grattis!!! inte alls avis, närå :) kram



om du vill ha en träningspartner och kan tänka dig att åka en bit så tycker jag du skall komma till åby och träna. mycket billigare än elixia (3795 kr/år inkl simning)

2011-04-09 @ 12:59:05
URL: http://zitalena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0