Det går sin gilla gång


Dagarna går och den ena dagen är lik den andra.
Inget nytt under solen, sängen och vardagsrummet.
Men i dag har jag mest varit i vardagsrummet tror jag.
Fasst en del av tiden sov jág bort i soffan.
Jag var tvungen att ta en av de starka tabletterna
och deckade i soffan. Somnade och sov 1,5 timme
enligt sonen.
Maken var tvungen att åka i väg ett par timmar och jag
blev liggande i soffan för sonen är sjuk och
 hade feber och då ville jag inte lämna
honom ensam.
Men när jag vaknade gick jag upp och la mig
i sängen en timma till.
Storebror fick gå ner till sjuklingen.

Trodde aldrig att jag skulle bli så deckad
av denna operationen.
Har ändå varit med om en del så
jag trodde att detta skulle väll ändå inte vara värre?
Men det har det allt varit.
Trodde att jag skulle pigga på mig fortare och att jag
skulle kunna sitta i mitt soffhörne och sticka.
Det kommer jag ju att kunna göra men trodde att jag
skulle kunna göra det tidigare.

 I dag har jag i alla fall suttit en stund och virkat på
en sjal en stund efter middagen.
Eftersom det är sjukstuga här i dag så
har vi sett på Toy story 1 och Toy story 2
och det har funkat att sitta i soffan om jag
"stålsatte mig"
Nog om detta


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag var sänkt ganska länge efter min bukplastik. Ja, jag fick ju infektion i kroppen och sedan även vätska i buken också, men när det väl var över så tog det ändå tid att komma igång ordentligt.



Du...jag sålde ett äpple idag! Men jag kan kolla om jag har ett till om du vill. Efter att ha sålt i (snart) 15 år har jag säkert 10 kartonger med saker som bara ligger. Saker som jag "jobbat mig till" och som jag fått som premier för att jag varit en duktig säljare, men inte haft någon användning av själv.



Ja, hellre att jag åker in en gång för mycket än att jag stannar hemma och mår dåligt.



En sak som väl är lite "larvig" men som stör mig är att jag ser GRAVID ut!! Ja, tom så dottern påpekade det idag: "När ska du ha då? I morgon eller?" asg

Men jag förstår ju att det är svullnad efter operationen och att de spänt ut buken så, men min mage bar ju ganska platt innan op eftersom jag inte kunnat äta så mycket...jaja, det blir nog bra...



Jag fick en skum upplevelse då jag låg inne och de skulle göra ultraljud på mig: "Nu kommer det att bli kallt" sa hon och hällde ut gel på min mage - och jag kände ABSOLUT INGENTING! Jag har ingen känsel alls på vissa (ganska stora)partier. Hade ju liknande efter kejsarsnitten, men bara på små ställen...nu är det ju ändå 14 mån sedan jag opererades och jag får nog bar vänja mig vid att det känns så här.

kram kram

2011-01-29 @ 21:16:26
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0