Idag har jag varit på Sahlgrenska.

Fasst ett återbesök på Handkirurgen,
Gjorde en karpaltunnelklyvning för ett år sedan
och den gick ju bra.
Sedan har jag artors i tumbasen.
Den leden finns det inget brosk kvar på
och leden intill är oxå påverkad.
Det finns lite olika metoder att operera med en
transplantation av en sena som den
fixar till så att det blir ett nytt
"brosk" som läggs mellan leden.
En sjukskrivning upp till ett halvår coh
mycket sjukgymnastik.
Inte aktuellt nu sa jag och värken
håller sig i schack så det får bli till
framtiden. Nu är jag oxå för "ung"
för att få förslitningsskador men det har
jag ärvt av min mor. Bara det att det debuterade
20 år tidigare på mig.
Nog om detta

Handkirurgen och plastiken ligger nästan på samma ställe
så jag passade på att gå till avd 27 för att
höra mig för om operationen i morgon och försäkra
mig om att allt var i sin ordning.
Nu var jag flyttad till avd 41 som är en avdelning
för yngre patiener och för barn.
Givetivs kan ingen försäkra mig om att operationen blir
inställd men det kanske kan ta hänsyn till att min op
blivit inställd en gång tidigare så det kan kanske
bli någon annan i så fall.

Känner mig inte nöjd över min vikt men
vad skall jag göra åt det i dag?
Jag har tagit en påse och  en bars idag så
det är ju ok. Mår bra och är inte hungrig.
Skall väll äta en påse till snart.
Skall bädda rent i sängen och
duscha med Decutan och
förbereda med lite kläder
som kan vara bra att ha
när jag kommer hem.
Eller rättare sagt lägga det på
ett ställe där maken kan hitta dem
om jag ber om hjälp.

Slank in på knappCarlsson och en
garn affär på hemvägen.
Bra att ha lite pyssel
här hemma när jag orkar
göra något.









När jag var liten var jag så facinerad av de romerska siffrorna
på klockan. Hur kunde det vara siffror!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det kommer gå så bra. Snart är det gjort!

kramen

2011-01-18 @ 22:46:12
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej igen!

Kom på att jag glömt fråga dig om du skaffat någon korsett? Jag hade min i över 3 mån, så man blev liksom kompis med den.

Jag fick ju tyvärr infektion i kroppen (inte i såret) och vätska i buken så det tog 5 mån innan jag var ok igen. Men jag är ju också den där "1 på miljonen" i alla undersökningar haha



Hoppas du får en tidig operation så du inte behöver oroa dig så mycket innan i morgon.



kram igen

2011-01-18 @ 22:51:48
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gördlar har jag så att jag kan sälja. Jag har med mig en med kardborre knäppning. Tror de vill sätta på det efter op. Eller så blir det senare de gör det. Kram mia

2011-01-18 @ 23:46:48
Postat av: Jenny

Tittar in här idag igen och önskar dig lycka till, förhoppningsvis är du redan opererad nu och kanske rent av börjar vakna upp ur narkosen..?



MASSOR AV KRAMAR !!!



//Jenny

2011-01-19 @ 14:21:23
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Sari Hakala

Hej på dej Mia! Önskar dej stort LYCKA TILL inför morgondagen!!!!



Kram från gamla grannen Sari

2011-01-19 @ 19:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0