Lite mer bilder



Detta kortet är taget på dag sju.





Det är häftigt att se att magen är borta när man
lyfter på gördeln.





Snittet löper från höft till höft och är på sina stället
sytrådstunn.
Ett par cm av mit gamla blindtarmsnittlär vara
kvar tror jag och ca tre cm av kjejsarsnittet.
Det ligger nedanför snittet så det blir liksom
ett rättvänt T om man tittar framifrån.
Stygnen i navlen är kvar men den ser rund ut i sin form
och inte trekantig.



Det är svårt att se om dem har sytt i hop magmusklerna
eller inte men det visar väll sig.






Jag har tagit kortet på vardags rumsgolvet.
Den har huserat tre killar. Stort brett blindstarms
ärr på högerida och kjejsarsnittet.

Skulle lagt inte en till bild men jag fick inte ¨det
på plats men det återkommer jag med.

Det känns lite jobbigt att lägga ut sin mage
på nätet men jag har förlikat mig med den tanken
nu tror jag.
Ha det så gott.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Ser ju JÄTTEFINT ut!!!

Just nu är min mage "gravid-svullen". Antar att det beror på operationen + att jag inte fått igång den riktigt än, så det lägger sig väl. Har önskat mig en "Ab circle pro" i födelsedagspresent...

På mig var det bara en liten justering som de gjorde på magmuskeln. Han sa att det eg inte behövdes, men att de fixade det då de ändå var inne.

Hur länge sa de att du ska ha gördeln, och hur länge ska du tejpa ärret? Jag hade gördel i 3 mån och tejpade i 6 månader.



kram kram

2011-01-27 @ 11:18:47
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Mamma Mia

Jag hade bara en delning på 1,5 cm ungefär som de såg på ultraljudet som gjordes inför operationen. Enligt läkare är det inom det normala så det är inte als säkert att de syddes i hop. Det får jag väll veta när studien är över. Testerna hos sjukgymnasten visade på att jag hade bra uthålighet i musklerna mmm så ja,ja vi får se.

Jag tror att det var sex veckor som jag skulle ha gördeln på mig men jag kommer vll att atnvända en byxgördel efter det antar jag. Det känns nog konstigt att bli av med gördeln kan jag tro. Tejpar skall jag göra i ett halvår. Jag har lite ömtålighud så vi får se hur det blir.

Kramis från Mamma Mia

2011-01-27 @ 20:15:38
Postat av: Jenny

Vad härligt att du fick en orkidee! Me like <3



Ja, krukorna har jag målat. Jag har också gjort en del med decoupage, men gillar att måla själv bättre.



Jag känner mig helt uppe i varv och har väldigt svårt att slappna av. Vet inte vad det är och varför det är så här? Borde ju vara supertrött efter att bara sovit 2,5 timmar i natt, men...nä, det känns inte så..? Vi får väl se när jag kommer i säng ikväll...



kram

2011-01-27 @ 21:22:09
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Mamma Mia

Man kan ju bli lite "uppåt" av all medicin och situationen gör ju oxå att "man blir som man blir. Min natt har innehållit lite sömn så nu när alla går till jobb och skola så kommer jag att sova gott. Kramis Mia

2011-01-28 @ 08:32:17
Postat av: Nett

Ser ju verkligen kanonfint ut måste jag säga :) Det är så kul att se andras före och efterbilder. Hoppas att du fick sova något, själv sov jag bort hela em men det behövdes inför jobbet. Kram

2011-01-28 @ 18:29:42
URL: http://www.enkoppkaffe.se/
Postat av: Lena

Ser väldigt bra ut tycker jag! Ser fram emot fler bilder när det läker. Kram

2011-01-29 @ 17:37:24
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ja, det tragiska med den här tjejen är att hon gick i särskolan fram till kanske 3:an, då fick hon hoppa in i min dotters klass (en årskull yngre) och det gick hur bra som helst. På högstadiet lades hennes skola ned, och då fick hon välja: antingen gå i en högstadieskola ute på landet som hon inte alls trivts i, eller gå i sär-klass på min dotters skola? Hade hon valt den andra skolan hade hon alltså inte gått i särklass??? Jag förstår inte alls hur de här föräldrarna tänker, då de inte ser henne, och får folk att TRO att det är något "fel" på henne, då hon inte alls är i behov av någon särutbildning, utan bara behöver lite läxstöd hemifrån... till och med hennes äldre syskon har försökt få sina föräldrar att förstå, men inte lyckats...

I "vanliga" fall brukar det ju vara tvärt om, att föräldrarna inte vill "se" att deras barn behöver särskilt stöd och kämpar med näbbar och klor för att det inte ska bli så, men här är det alltså tvärt om...jag försökte även åberopa "kränkande handling" vilket står i skolans mobbningsplan att de inte tillåter, men då sa rektorn att allt beror på vad föräldrarna vill...så flat !!! Men nu hoppas jag att E får den hjälp hon kan få och att det ordnar sig för henne...



kram

2011-01-31 @ 23:17:56
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Mamma Mia

Har hon alltså inte fått någon speciell utredning? Har det gjorts några tester? Medicineras hon?

Kram Mia

2011-01-31 @ 23:28:02
Postat av: Anna J. D. Jacobsson

Stort, stort grattis! Så härligt att bli av med det där sompåminde om det som en gång var ;)

2011-02-02 @ 19:19:00
URL: http://annajdjacobsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0