Det finns en del att läsa om båtbensfraktur på nätet.

Jag har hunnit surfat runt och tittat på lite olika sidor och
läst på lite om "misstänkt båtbensfraktur.
Det kan bli lång gipstid om det vill sig illa.
Jag har fått en tid för ny röntgen och läkartid.
Har anpassat mig rätt väl till gipset, tur att det är vänster.
Det är precis som jag hade det när jag opades för
karpaltunnelklyvning. Ett plus är att jag inte
behöver ha tjock jacka som inte går över gipset.
Det är lite omständigt att duscha för det tar lite längre
tid samt att det är bökigt med schampoflaskan.
Måste byta över till pumpflaskor.

Det fungerar bra med maten men jag har ätit lite
vanlig mat de sista dagarna.
Under sommaren så kommer jag att fortsätta med påsarna
till frukost även om jag äter vanlig mat.
Det var allt för i dag.


Kommentarer
Postat av: Lena

Enligt min kära far kirurgen är båtbensfrakturer väldigt svårläkta, och man kan få dras med problem i många år. Hoppas du klarar dig från det! Kram

2011-07-12 @ 10:40:31
URL: http://zitalena.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0