Under all kritik

Det är verkligen under all kritik. Förfärliga siffror
 på vågen.Borde ha ställt mig på
vågen tidigare men jag ville försöka koppla bort den.
Men det blev inte så bra.
Som tur är så har jag redan bestämt att dricka
Modifast i två veckor så det steget har jag redan tagit.
Men eftersom jag skall till handkirurgen i morgon
 och skulle skriva in min vikt på hälsodeklarationen
så skulle jag ändå vara tvungen att väga mig i morgon.
Nu blev det i dag eftersom jag börjar så tidigt i morgon.
Men nu måste jag kontrollväga mig i morgon oxå förstås.
Jag väger  mig morgon och kväll.

Jag vet inte vad jag skall säga till mitt försvar?
Antagligen finns det ingen. Ätit för mycket och rört
på mig för lite.
En förklaring till mitt betende är att jag har
haft för mycket värk i kroppen.
Ryggen och handen har varit orsaken till värken.

Sedan tror jag att värktabletter och den andra medecinen
gör att kroppen ställer in sig på läkning och det
bidrar ju inte till viktminskning precis.
Stress är oxå en bidragande orsak till att jag
inte har prioriterat mig själv den sista tiden.
Varför är det så? Undrar om jag har gjort om samma
misstag denna gången som jag gjorde när jag hade
ont i handen förra gången?
Då jobbade jag på och skulle bara slutföra saker
på jobbet som jag var ovärdelig för- trodde jag.
Nu är jag i en liknande situation och hag gjort samma sak.
Inte lyssnat på kroppen!

Jag är inte på något sett unik utan det är så här
många har det i vårt samhälle i dag.
Ansvaret på var och  än är så stort så man
hinner inte med sig själv.
Nu hoppas jag att mina påsar kommer på posten
i dag så att jag kan forsätta utan att
behöva handla påsar på apoteket.
Mina påsar är nästan slut, har bar några
stycken kvar. Pulvrade hela dagen i går så
jag står på banan igen i alla fall.
Nu skall jag dricka frukost och gå
i väg till jobbet.
Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0