Lite bättre

I går var mitt sår lite bättre och det var ju bra!
I dag har jag inte lagt om det ännu men jag tror att
det går åt rätt håll.
Men jag är hur trött som helst i kroppen när
jag kommer hem. Jag spänner mig, det känner jag
och det är ovanan att jobba som är ansträngande.
Känner att jag får ont i magmusklerna och jag
har väll inga magmuskler att prata om.
Särskilt i det övre delen av magen.

Jag har provat lite kläder i går och det är
fortfarande roligt att spegla sig:-)





De två översta till vänster är från Lindex och jag har
köpt övervägande kläder från
Lindex de senaste åren.
Men det har varit så att deras
kollektioner har passat min kropp när det
gäller kläningar. Både vad det gäller färg och kvalite.

När man har former som man vill dölja så måste
det vara ett särskillt fall på kläderna som
döljer och förvillar utan att för den delen bli tält.
För mig är det viktigt att det ligger lite arbete
nerlagt bakom hur den sitter över bysten
och hur den är skuren. Om den känns
arbetad där  faller över resten av
kroppen utan att haka sig fast över rumpan
eller magen.

När jag går på Second Hand så tittar jag
efter kläningar från Lindex.

Förra veckan köpte jag en tunika / kläning från
MQ.
Den är av bomull och faller ändå rätt bra och lite vid.

Längst upp i mitten är oxå en Lindex kläning som egentligen är
lite för liten. Köpte den på rea för ett par år sedan och den är
i smal. Snål som jag var så köpte jag den inte i medium
när den fanns. Nu har den hängt och värmt garderoben
men nu kommer jag nog att börja använda den snart
tror jag.









Kommentarer
Postat av: Jenny

Här äter man aldrig strömming med lingonsylt, men jag har läst att man kan göra det. Helst äter jag den med kokt potatis och smör som man mosar ner i potatisen...så gott!



Jag gillar Kapp Ahl´s kläder jag. De passar min kropp. Hur lång är du? Jag är ju bara 1,62 och har M eller 42/44 i storlek, för det mesta. När jag var som minst hade jag 38/40, men då trivdes jag inte utan var bara så liten pgr av att jag skulle få operationen betald...Jag vill ner ca 10-13 kg nu men ska ta det lugnt och försöka göra det på längre sikt... men jag tror inte det kommer att förändra min storlek på kläder så himla mycket för jag har ju former, och dem vill jag ha kvar.

Men visst är det KUL att man nu kan känna att "Nej, den här sitter alldeles FÖR Löst, är inte snyggt att gå omkring i tält, jag tar en storlek mindre!"



Är ju självklart att du blir trött i kroppen då du jobbar, du har genomgått en stooor operation, större än man tror har jag förstått så här efteråt.



Ha nu en skön kväll!

kram

2011-03-02 @ 21:12:49
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag kollade i min träningsdagbok och där står det att jag körde första gym-passet den 15:e februari, och jag opererades 15:e november, så 3 mån tog det alltså innan jag tränade.



Blev lite ledsen idag, då jag fick veta VARFÖR jag ska vara värd på box-passet framöver. Hon som är det i vanliga fall har fått bröstcancer och ska opereras på torsdag... Jag hoppas verkligen att det inte har spridit sig och att hon blir ok igen... :(



I dag har jag ju tränat 3 timmar totalt, vilket nu börjar kännas i min kropp ... ska snart ta och inta horisontal-läge och det ska bli SÅÅÅ skönt!



Var skönt att känna hur bra det ändå gick att boxas idag. Man har ju något som kallas "Muskelminne" och det verkade som att mina muskler vaknade till liv ganska fort.



go´natt kramar!

2011-03-08 @ 00:00:02
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0