Nya mål

  • Nu är det nya mål i sikte. Det ligger på framitiden men jag vill nå dit
    relativt snabbt. Därför håller jag på med pulver just nu. Slutet av veckan
    och helgen är svår att hålla sig helt till pulver.
    Det blir gärna att jag smakarpå det familjen äter.

    För att motivera mig så jag jag redan skrivit remissen
    till Plastikkirurgimottagningen. Skall bara skriva till
    min vikt och räkna ut mitt BMI.
    Dem vill att man har BMI 25 men jag tror att det
    är okey att ligga lite över,
    När jag opade megen så låg det en kvinna
    på salen som var ungefär lika gammal som mig.
    Hon låg lite över BMI 25 för hon hade ökat i vikt
    och avbokat 2 op tillfälle under hösten pga sjukdom.
    Så jag tror tre kg hit eller dit inte påperkar'så värst mycket.

    I allafall så vill jag tro det.
    Tror att jag måste ner 7 kg till för att komma under
    BMI 27.  När jag var på inskrivningen för bukisen
    och träffade sjukgymnasten så mätte hon brösten och jag
    uppfyller kriterierna för operation. Även om jag
    minskar i vikt dessa kg så tror jag inte att det
    påverkar volymen så mycket.

    Om jag inte blir godkänd genom landstinget så komemr jag att
    göra operationen privat. Det är min högsta dröm och den
    har stått högst på önskelistan före bukis.
    När man har ett mål att arbeta mot så borde det vara
    enkelt att stå emot frestelser eller hur???
    Men det är svårt. Ett sätt är att rensa i garderoben
    och det håller jag på med nu.
    Vet inte varför just det motiverar mig
    men det är väll ett sett att skapa kontroll.
    Handlade en ny Bh på Change för ett tag sedan
    och det är ju kul att ha en BH som
    sitter bra. Man märker ju inte med än gång
    när de gamla börjar tappa formen för det
    sker ju  succesivt.

    Jag oroar mig redan vad jag skall säga på jobbet
    när jag blir sjukskriven. Inte för kollegor utan
    för föräldrarna till barnen på den avdelning jag arbetar.

    Vad har ni för förslag?
    En del av föräldrarna vet att jag gjort en bukis.
    De föräldrar osm haft sina barn länge på
    avdelningen ser ju att jag minskat i vikt och vissa
    har jag pratat med om min vktminskning eftersom
    många, även dem kämpar med  vikten.
    Jag får väll skylla på ryggskott eller liknande.

    Nu är Eart Hour över och jag skall
    hänga tvätt.
    Kramis

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaha ja, så du går också i nya operationstankar ;) Hoppas det funkar att få det via landstinget, gratis är ju alltid gott s men jag förstår vad du menar, jag kommer ju att göra min armoperation fastän jag måste betala den själv, det är ju något som jag ska leva med hela livet och känns superviktigt för mig.

kramen

2011-03-28 @ 00:31:16
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0