Inga roliga siffror på vågen

Det var inge kul alls i morse men kanske det ser
 bättre ut i morgon. Jag har nog bestämt mig för att köra
pulver fullt ut ett par veckor. I alla fall att köra en vecka.
Sedan lutar det åt att det blir en LCHF-kost.

Skall försöka undvika potatis,pasta och ris och i stället
äta riven vitkål som steks smör eller olja.
Tunna skivor av zusini eller hur det nu stavas som
får förvällas i kokt vatten är gott i stället för pasta.

På jobbet har de i bland zuzini med citron och lite olja
eller vad det nu är men gott är det.

Längtar efter tacos på en omelett i stället för
bröd. Omelett med camanber står oxå högt i kurs
hos mig. Eller fil och keso med hasselnötter
och lite hallon mums.

Jag är ju lite nördig med siffror när jag pulvrar för då
går jag genomsnitt ner 150 gram om dagen och då är
det kul att kalkylera med siffror och se eventuellt
framtida vikt.
Det gäller vara att hålla fasst vid pulvret så att
det blir en verklighet.
Det borde ju inte var såvårt att ta den sista 6-7 kg som
det i praktiken är eller hur!
Kramelikram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0