Besök på handkkirurgen.



I dag har jag varit på återbesök på Handkirurgen på Sahlgrenska.
Karpaltunnelklyvningen har gått bra och läker som den skall
men lilla tummen gör ont.
Nu skulle jag väll egentligen vara på återbesök
i januari men nu blev det inte så.
Jag vill ju gärna få "bort" det onda i tummen och få den
åtgärdad så snart som möjligt.
Det finns olika operationer att tillgå beroende i vilken
skede man är i värken och hur gammal man är.
Eftersom jag är "relativt ung" så vill dem ogärna
operera eftersom man oftast behöver göra om operationen
längre fram när man är äldre.
Men jag "hävdar" att jag skall leva och jobba under
tiden så jag vill allt göra en operation nu.
Vi beslutade att jag skall ta bort ett ben och ersätta
det med en protes i storlek som en
sockerbit ungefär med ett stift som sätts fasst
i märgen i "tumbenet"
Man kan läsa om tekniken här
Behöver jag göra en op längre fram så
blir det en senplastik eller stelopeeration.

Läkaren som jag har ringde på en professor
som oxå kom och tyckte till om vilken typ av
operation som skulle passa mig.
Jag är mycket näjd med det bemötande
som jag fått på Handkirurgen dessa år som
jag har varit där. Olika behandlignsmetoder
har prövats innan det nu har bestämts att
tummen skall opereras och jag är så nöjd.

Det känns så skönt att detta nu är på G och
jag blir uppsatt på operationskö.

Nu började jag "om" med viktväkteriet igen för
hundrade gången i ordningen i måndags.
Målet finns där framme och jag skall dit.
Nu skall jag sova.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0