Ja vad skall man säga!

Det är så svårt! Det går inget vidare alls!
Kroppen har gjort on under lång tid och det
sätter sina kilo lite här och där allt eftersom.
Kroppen värker ännu mer. Jag har precis
fått veta att jag har spinalstenos i ländryggen.
Bra att veta att det finns en orsak till min
värk i benen.
Det som har hindrat mig mest detta året är nog
knölarna på hälsenorna. Jag har inte kunnat promenera
eller gå hem från jobbet. I stället tar jag bilen
till arbetet. Nu har jag fått en
behandling skleoriseing -en spruta i hälsenorna.
Sedan så gör jag exentriksträning i trappan och jag tror
minsann att det börjar hjälpa. När jag är frisk i hälarna
så kan jag börja med mina promenader.
Nu tränar jag på gymmet och det kunde jag inte
i sommar för då kunde jag
inte gå långa sträckor alls.
Kanske till och gå med med stavar om mina tummar
kan hålla i staven. Min andra tummen kommer
att opereras också så småningom
Läkaren vill/kan(/bör inte operera min rygg nu
eftersom jag har ett för högt BMI.
Steloperation är ju en lång konvalesent med
en smärta utan dess like.
Läkaren har skrivt ut en ny typ av smärt lindring
mot så kallad nervsmärta och jag känner att
det nog gör nytta. Jag har en helt annan känsla
i kroppen och är mer avslappnad. Jag har vet
inte så mycket om nervsmärta men jag har förstått
att jag fått samma medecin som dem som har MS
Men det är ju detta med vikten.
Måste ju svälta mig för att minska
på kilorna för jag kan ju inte mortionera.
Just nu är det shakes men jag skall fortsätta
med viktväktarna snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0