Nyttigt och onyttigt

Nyttigt till höger och onyttigt till vänster. Gott till höger och gott till vänster. Det nyttiga och goda bör ju vara den enklaste vägen att nå framgång. Låter enkelt men ack så svårt i bland. Fast det borde det ju vara om man är mån om sin kropp och hälsa. Jag tror inte att man förkortar sitt liv om man äter lite onyttigt då och då om situationen kräver att man sällskaps äter någon gång.
Det nyttiga alternativet är en juice på morot äpple och selleri i den storleksordningen. Tycker sådär om selleri, fast det går bra om det blandas med någon annan grönsak eller frukt. Köpte rödbeta som jag tänkte testa att köra i juice pressen i morgon. Det enda negativ som jag tycker det är med juicepressen är att jag inte tycker om att slänga allt mos som blir kvar när man pressar så för att lätta samvetet så får jag väll gå ut och slänga det på komposten.
Jag har kört mango och persilja i mixern och det tycker jag är gott att dricka (lär vara nyttigt också. spä med lite vatten efter tycke och smak. Nu är det bara tre dagar kvar till infomöte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0