Det får bara inte hända

Har full förståelse för mycket men blev så fruktansvärt ledsen i går när det plingade till i telefonen.
Fick en påminnelse att inte glömma besöket inom sjukvården den 2 juli. Hjärtat slog lite extra
för jag väntar på ett besked när när jag skall ta bort mitt gips på foten så jag trodde att det
var en påminnelse till det. Väntar nämligen på ett besked per post.
Tittade i min kalender och såg att jag antecknat möte till dietisten som jag skulle varit
på om jag inte blivit utesluten pga av att jag inte gått ner tillräckligt mycket på
 16 veckor på flyt. Ringde till kontaktpunkten för att kolla upp detta och hon sa att du har
två inbokade möten. Det har jag ju inte eftersom jag inte fick fortsätta.
 
Jag har full förståelse för att min dietist har missat att bocka av möterna i min journal.
Men jag påpekade ändå detta med tårar rinnande  att "fruktansvärt" att få den påminnelsen
eftersom jag i stort sett blev "utkastad" Nu ser avtalet ut så att man skall gå ner 10%
av sin vikt med flytperioden och jag lyckades inte med detta så det är som det är.
 
Så jag är på ruta noll igen och överviktsenheten kan inte göra mer för mig och inte
remiterrar de mig vidare till något annat, utan nu är jag hänvisad till vårdcentralen igen.
Jag har blivit fantastiskt väl omhändertagen och bemött så det är inte det
men jag ville ändå att det skall framföras så att fler inte råkar ut för detta
"slarv" att inte bli bortsuddad ur systemet. När man har så många andra saker
att "jobba" med så vill man inte ha mer.
 
Nu är det extra viktigt att jag håller vikten eftersom jag är ännu mer orörlig med
gipsat ben. Herregud, jag vet att det krävs mindre "inkomster" för att inte
lägga på sig "fettreserver" men jag behöver hjälp!! Klarar knappt detta själv längre!
 
Nu kommer jag att "försöka" göra en sista vecka på flyt innan familjen
har semester för att "hålla nollan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0