Än finns det hopp

Det var längesedan jag var här. Det är inte så lätt att sköta en
blogg när man har många saker i livet som väger tyngre.
Jag har gjort framgångar:-) Det har gått neråt på vågen,
snart har jag gått förbi 80 strecket.
 
Jag får hjälp från sjukhuset, så det borde gå lätt men det
tufft. Jag går på 16 veckors flyt vilket inte är helt enkelt
och det har jag brutit X-antal gånger.Men jag lyckas
ändå gå ner och jag "vet" inte exakt hur mycket jag gått
ner men det rör sig om två klädstorlekar ungefär.
 
En stark motivation är att jag krympt i kläderna och
det gör att jag orkar hålla på. Samt att det har blivit
lättare att röra sig. Trodde att min värk och otillräcklighet
i min kropp skulle bli bättre men det är inte viktrelaterat
vilket var synd:-)

Har haft problem med en axel under våren som jag får
hjälp av en sjukgymnast, den har blivit bättre men inte helt
bra.  Nästa vecka skall jag till ortopeden som skall kolla in mina
knölar på hälsenera. Fick en återbudstid och det är jag tacksam för
eftersom jag har köat länge. Det sitter knölar på sidan om
hälsenerna som är "rester" av inflamationer kan man väll säga
och som blommar upp emellanåt.
Det kan gå att operera bort.
 
En remiss är skickad till kirurgen för jag har svamp i en stortånagel
och jag vill att nagel coh nagelämne opereras bort. Det drog
nagel förra sommarenc och den har växt ut och ger samma
problem som tidigare.
Nu är två "åtgäreder" till på gång förutom "viktarbetet" Nu är det
bara resten kvar.  På tur står mitt knä, som jag har fått ett trädnings
program till som jag håller på med. Det finns mer på agendan men
det tar jag inte nu.
Mina symaskiner och jag har ett nära sammarbete och jag har klätt
om sex dynor till köks stolarna av återvunna jeans som yngsta sonen
delat med sig av:-) Det mörka jeanstyget gör sig snyggt till ekstolarna.
Håller på med lite mer välgörenhetsprojekt vid symaskinerna också
samt lite annat pyssel av "ståltråd" och tovad ull.
 
Om jag inte hade haft allt mitt hantverk så hade jag inte kunnat hantera
min värk på samma sett som jag kan nu för det blri hanterbart när jag håller
på med mitt hantverk samtidigt som det underlättar i "viktarbetet"
Nu är snart mitt kaffe urdrucket och det är tid att starta upp söndagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0